Interjú Tóth Kristóf fotográfussal

A mai interjút egy tehetséges divatfotóssal, Tóth Kristóffal készítettem, akinek képeit letisztultság és profizmus jellemzi. Fotózta már több magyar tervező kollekcióját, s anyagait számos külföldi online divatmagazin is közli. Többek között kérdeztem őt tanulmányairól, kampányfotózásokról és az esetlegesen őt ért negatív kritikákról munkája során.

Kristóf készségesen válaszolt minden kérdésemre, és képeket is csatolt a szöveg mellé, amiért nagyon hálás vagyok neki! Személy szerint nagyon tetszik az a stílus, amit képvisel, és kristálytisztán látszik, hogy teljesen tudatos minden egyes képe. Nagy karrier áll még előtte, és a továbbiakban mindenképp fogunk hallani még róla.

kristoftoth_01
Peter, Tom & Dave férfidivattal foglalkozó magazinban megjelent anyagából | További képek

Szerencse, kitartás és szakmai tudás. Talán ezek a legfontosabb tényezői a sikernek. Te hol/hogyan szereztél szakmai tudást?
Már egészen kiskoromtól kezdve érdekelt a fotózás, művészeti általános iskolába jártam, voltak médiával, fotózással kapcsolatos tantárgyaim. Gimnáziumtól kezdve pedig több ügynökségnél is modellkedtem, akkor csöppentem bele igazán a divatvilágba és átélhettem, hogyan zajlanak a fotózások. Ott határoztam el magam, hogy a későbbiekben divatfotózással szeretnék foglalkozni. A továbbtanulás nem is volt kérdés, alkalmazott fotográfus szakon végeztem. Az iskola megadta a kellő technikai tudást, de saját látásmóddal nem áldja meg az embert. Ez csak úgy alakul ki, ha folyamatosan foglalkozunk vele, és rengeteget fotózunk. Így lehet megszerezni azt a szakmai tudást is, ami a későbbiekben szükséges lehet nagyobb munkáknál is.

Képeidet nézegetve egyformán látok női és férfi modelleket. Férfi fotósként melyik nem modelljeit preferálod jobban egy fotózás alkalmával? Kivel jutsz könnyebben közös nevezőre ilyenkor?

A kezdetekben férfi modelleket többet fotóztam. Akkor még úgy éreztem jobban tudom őket irányítani, mint a női modelleket. Ez valószínűleg a modell múltamnak köszönhető, mert tudtam mik azok az apró momentumok, mozdulatok, amitől sokkal jobb lesz a kép. Jól látod, manapság már egyformán fotózok női-férfi modelleket, és nem érzek különbséget, hogy nehezebb lenne esetleg valamelyik nemmel együtt dolgoznom.

Pozitív visszajelzések és a támogatás nagyon fontos az élet minden területén. A családi körödtől és a barátaidtól kaptál támogatást? Bíztattak, hogy erre a pályára lépj, vagy próbáltak lebeszélni?
A családom és a barátaim is száz százalékig támogattak ebben. Örültek, hogy ezt a pályát választottam.

kristoftoth_04kristoftoth_03

Többek között a KITIN és a KOMOD egy-egy kollekcióját is fotóztad. A lookbookok hangulata, koncepciója közös megegyezésen alapul a tervezővel?
Igen, volt lehetőségem fotózni a kollekciójukat, nagyszerű volt együtt dolgozni velük. Ez nagyon változó, van, amikor konkrét elképzeléssel keres meg a tervező, hogy hol, mikor szeretné befotóztatni az új kollekciót, de olyan is előfordul, hogy szinte mindenben rám hagyatkoznak.

Szokott érni negatív kritika? Ha igen, hogyan éled meg?
Szerencsére eddig még nem ért negatív kritika. Remélem ez így is marad! De ha érne, esetleg akkor sem tragédiaként élném meg, hiszen mindenkinek más az ízlése.

 Most jelenleg milyen felszereléssel dolgozol?
Jelenleg egy Canon EOS 6D-vel dolgozom. Teljes mértékig elégedett vagyok vele.

kristoftoth_05
Sicky Magazine-nak készített fotósorozat Birkner Tímeával | Továbbiak

Mit üzennél azoknak, akik szintén a divatfotózással szeretnének a későbbiekben foglalkozni? Szerinted mi a legfontosabb, amit egy ilyen egyénnek szem előtt kell tartania?
Nagyon kitartónak kell lenni, számtalan munkát el kell vállalni a fejlődéshez, akár olyanokat is, melyek nem teljesen testhezállóak, tengernyi lelkesedésből, ingyen végzett projectet. Ahhoz, hogy az ember magabiztosan fotózzon, rengeteg gyakorlásra van szükség, illetve nyitottnak kell lenni az új dolgok felé.

Még egyszer szeretném megköszönni Kristófnak, hogy időt szakított a kérdésem megválaszolásaira. Ezúton is kívánok neki sok szerencsét, bár én teljesen biztos vagyok benne, hogy innen már csak feljebb és feljebb fog kerülni : )

Vélemény, hozzászólás?

