Lomography Fisheye

Nem is tudom mikor ismerkedhettem meg a Lomography termékeivel, de azt tudom, hogy mindig vágyakozva nézegettem weheartiton és tumblrön a Fisheye gépekkel készült képeket. Mindig böngésztem a netet, hol lehetne beszerezni egy ilyen kis gépet, végül OLXen szembejött velem egy. Tudtam, hogy nekem ez KELL, és meg is leptem magamat vele ballagásra, a ballagási pénzem egy részéből. Azóta ugyan eltelt pár hónap, de még csak a második tekercsemet hívattam elő (tudjátok milyen drága tekercset előhívatni?) Ennek az egyik oka főleg az, hogy bár mindenhol velem van, mindig elfelejtem használni : D

De mi is az a Lomo?
Egy egykori szovjet gyár, a LOMO kompakt termékeiről beszélünk, amik az analóg technika idejében megbízható, jó minőségű és olcsó fényképezőgépek voltak. Azonban az igazi sikertörténete akkor kezdődött, mikor néhány fiatal művészlélek rájött, hogy ezek a kis gépek tökéletesek spontán, véletlenszerű pillanatok leképezésére. És innentől nem volt megállás. : )
(A Lomo több típusú gépet is gyárt, leghíresebbek a Fisheye – ami nekem is van – Diana, La Sardina, Oktomat és Color Splash)

Lomo használók 10 aranyszabálya

  1. Vidd magaddal mindig a lomódat, bárhova is mész! (Take your Lomo everywhere you go)
  2. Használd mindig – nappal és éjszaka! (Use it any time – day & night)
  3. A lomográfia nem bolygatja meg az életedet, de részét képezi! (Lomography is not an interference in your life, but a part of it)
  4. Próbálj meg csípőből fotózni! (Try to shoot from the hip)
  5. Menj a lehető legközelebb a lefényképezendő tárgyakhoz! (Approach the objects of your lomographic desire as close as possible)
  6. Ne gondolkodj! (Don’t think)
  7. Légy gyors! (Be fast)
  8. Ne akard előre tudni, milyen lesz a kép! (You don’t have to know beforehand what you captured on film)
  9. Később se! (Afterwards either)
  10. Fütyülj a szabályokra! (Don’t worry about any rules)

Gondoltam az eddig összegyűlt képeim megérnek egy külön bejegyzést. Pár képpel találkozhattatok már, s párat ezek közül beillesztek a megfelelő posztba utólag (X look outfit posztban pl.). Élvezzétek, szeressétek, és csekkoljátok + reblogoljátok a fotós tumblr-öm képeit is, mert vannak már fent ezek közül is, illetve sok másik képecske is (ez volt a reklám helye : )
0017 0018
0016 0015 00140012 0011

0010
0009 0007 0006 0004 0003 0001 003

Vélemény, hozzászólás?

